۸ تا از بهترین روترهای Wi-Fi 6 که در سال ۲۰۲۰ می توانید خریداری کنید

بهترین روترهای Wi-Fi 6 ما را به سرعت ۵G نزدیک می کنند. وای فای ۶ یا استاندارد ۸۰۲.۱۱ax به شما وعده می دهد که با ترکیب باندهای ۲.۴ گیگاهرتز و ۵ گیگاهرتز به سرعت وای فای بیش از ۱۰ گیگابیت در ثانیه دسترسی پیدا کنید تا تجربه ای بهتر و پوشش گسترده تری را در خانه داشته باشید. استاندارد جدید Wi-Fi در گوشی ها و لپ تاپ ها به طور فزاینده ای رایج شده است و حالا زمان مناسبی برای خرید یکی از بهترین روترهای Wi-Fi 6 در بازار است.

 

بهترین روترهای Wi-Fi 6 کدامند؟

اکثر کاربران روتر TP-Link Archer AX6000 را به عنوان بهترین روتر وای فای ۶ می شناسند چونکه سرعت بالا و بسیاری از قابلیت های مختلف را فراهم می آورد. دومین گزینه روتر مش  Linksys MAX-STREAM Mesh است، این گزینه برای افرادی که الزاما به یک راه حل مش نیاز ندارند اما ممکن است بخواهند در آینده شبکه خود را توسعه دهند مناسب است. راه حل های روتر مش چند گره را به همدیگر وصل می کند تا کیفیت سیگنال و سرعت در خانه های بزرگتر را افزایش دهد.

و اگر به دنیال گزینه ارزشمندی هستید می توانید روتر Netgear 4-Stream WiFi 6 Router را که بر اساس وای فای ۶ ساخته شده و قیمت کمتری نسبت به سایر روترهای مدرن Wi-Fi 5 دارد را انتخاب کنید.

Archer AX6000 TP-Link بهترین روتر Wi-Fi 6

  • بالاترین سرعت ۴۸۰ مگابیت در ثانیه در باند ۵ گیگاهرتزی؛ ۱۱۴۸ مگابیت در ثانیه در باند ۲.۴ گیگاهرتزی
  • قابلیت های برتر – سه بانده، دارای پورت ۲.۵ گیگابیت در ثانیه ای WAN، ۸ پورت اترنت، ۳ پورت USB، پشتیبانی از الکسا

TP-Link Archer AX6000 با داشتن ۸ پورت اترنت برای اتصال دستگاه ها از طریق کابل، یکی از بهترین قابلیت های مفید را به همراه دارد. همچنین از جریان باند ۲.۵ گیگابیت در ثانیه ای پشتیبانی می کند و با بقیه دستگاه های خانگی یا مودم ها سازگاری دارد. در کنار آن یک پورت USB 3.0  و همچنین USB Type-C وجود دارد تا بتوانید حتی هارد اکسترنال مدرن تری را به آن وصل کنید.

 

 

این دستگاه از راه اندازی سریع بی سیم دو بانده  با سرعت ۴۸۰۴ ئر باند ۵ گیگاهرتزی و ۱۱۴۸ مگابیت در ثانیه در باند ۲.۴ گیگاهرتزی برخوردار است. این سرعت بالای دو بانده به لطف یک کانال گسترده ۱۶۰ مگاهرتز با فرکانس ۵ گیگاهرتزی امکان پذیر است. اگر به دستگاه کابلی با سرعت بیشتری نیاز دارید می توانید دو پورت اترنت را با هم ترکیب کنید. این روتر با ۸ آنتن خارجی که دارد قادر است تمام قسمت های خانه شما را تحت پوشش خود قرار داهد. رنگ مشکی و لوگوی طلایی TP-Link آن یک تضاد رنگ عالی را ایجاد می کند.

  • مزایا – جزو سریعترین روترها 
  • محسوب می شود، دارای گزینه های اتصال زیادی است.
  • معایب – اندازه آن بزرگ است.

Linksys MAX-STREAM Mesh Router (MR7350) بهترین روتر Wi-Fi 6 با توسعه ساده

  • بالاترین سرعت ۱۲۰۱ مگابیت در ثانیه در باند ۵ گیگاهرتزی؛ ۵۷۴ مگابیت در ثانیه در باند ۲.۴ گیگاهرتزی
  • قابلیت های برتر – دو بانده، قابلیت مش، پوشش ۱۷۰۰ فوت مربع، دارای ۴ پورت اترنت، ۱ پورت USB، اندازه جمع و جور

به تازگی برند Linkys از یکی از بهترین روترهای Wi-Fi 6 خود به نام MR7350 پردا برداری کرد که دارای سرعت دو بانده حداکثر Ax1800 است. اتصال دو باند سرعت ۵۷۴ مگابیت در ثانیه را در باند ۲.۴ گیگاهرتز و ۱۲۰۱ مگابیت در ثانیه در باند ۵ گیگاهرتز را فراهم می آورد. این روتر شبکه همچنین دارای ۴ پورت اترنت در پشت و همچنین پورت USB 3.0 است. قابلیت WPA 3 هم در آن گنجانده شده است.

 

 

این دستگاه شبکه قادر است تا به تنهایی حداکثر ۱۷۰۰ فوت مربع را پوشش دهد اما با هر یکی از روترهای Linksys و یا حتی روترهای MR7350 دیگر کار می کند تا پوشش بیشتری را ارائه دهد. این دستگاه می تواند یک راه حل عالی برای رشد شبکه شما و برآورده کردن نیاز های شما در مناطقی با سیگنال های ضعیف باشد. این دستگاه با ۲ آنتنی که در پشت خود دارد پوشش فوق العاده ای را ارائه می دهد.

  • مزایا – پشتیبانی از مش، اندازه جمع و جور، ارزان
  • معایب – در مقایسه با سایر رقبا سرعت Wi-Fi 6 کمتری را ارائه می دهد.

Netgear 4-Stream WiFi 6 Router (RAX15) – بهترین روتر Wi-Fi 6 با ارزش

  • بالاترین سرعت ۱۲۰۰ مگابیت در ثانیه در باند ۵ گیگاهرتزی؛ ۶۰۰ مگابیت در ثانیه در باند ۲.۴ گیگاهرتزی
  • قابلیت های برتر – دو بانده،  پوشش ۱۵۰۰ فوت مربع، ادغام شده با اکوسیستم نت گیر، دارای ۴ پورت اترنت، ۱ پورت USB، اندازه جمع و جور

بیایید با این واقعیت روبرو شویم که اکثر کاربران به سرعت بسیار بالای وای فای احتیاجی ندارند اما این بدان معنا نیست که آنها باید از Wi-Fi 6 بی بهره باشند. روتر Netgear 4-Stream WiFi 6 Router (RAX15) یکی از اولین و متعادل ترین گزینه ها است. این دستگاه یکی از بهترین روترهای Wi-Fi 6 رده پایین است که به ۴ پورت گیگابیت اترنت و سرعت وایرلس دو بانده Ax1800 مجهز است و هنوز هم می تواند سرعت کافی را برای اکثر کاربران (از جمله آنهایی که استریم های ۴K را مشاهده می کنند) فراهم آورد. این روتر می تواند سرعت ۱۲۰۰ مگابیت در ثانیه در باند ۵ گیگاهرتزی و سرعت ۶۰۰ مگابیت در ثانیه را در باند ۲.۴ گیگاهرتزی فراهم آورد.

 

 

در حالی که این دستگاه یکی ار ارزانترین روترهای Wi-Fi 6 نت گیر است شما هنوز هم از امکانات مدرن مانند امنیت WPA 3، نصب ساده و پوشش ۱۵۰۰ فوت مربع برخوردار هستید. نت گیر همچنین شامل دسترسی به راه حل های امنیتی سایبری است و از پورت USB 3.0 پشتیبانی می کند. این روتر دارای یک بدنه ساده مشکی با دو آنتن است که به خوبی با سایر تجهیزات شبکه شما سازگاری دارد.

  • مزایا – قیمت عالی، اندازه جمع و جور، راه اندازی ساده
  • معایب – نسبت به سایر رقبا سرعت کمتری دارد.

TP-Link Archer AX1500 (AX10) – ارزانترین روتر Wi-Fi 6

  • بالاترین سرعت ۱۲۰۰ مگابیت در ثانیه در باند ۵ گیگاهرتزی؛ ۳۰۰ مگابیت در ثانیه در باند ۲.۴ گیگاهرتزی
  • قابلیت های برتر – دو بانده،  مصرف برق پایین، ۴ عدد پورت اترنت، اندازه جمع و جور

TP-Link با روترهای رده پایین Wi-Fi 6 خود بزرگترین انقالاب را ایجاد کرده اند. روتر Archer AX1500 تی پی لینک می تواند حداکثر سرعت ۱۲۰۱ مگابیت در ثانیه را در باند ۵ گیگاهرتزی و ۳۰۰ مگابیت در ثانیه را در باند ۲.۴ گیگاهرتزی فراهم آورد. در حالی که سرعت نسبت به اکثر روترهای Wi-Fi 5 قابل مقایسه نیست شما می توانید از مزایای وای فای ۶ مانند پوشش بهتر و پشتیبانی از دستگاه ها متصل بیشتر به لطف فناوری های MU-MIMO و OFDMA بهره مند شوید.

 

 

با وجود ۴ پورت اترنت از رمزگذاری WPA 3 پشتیبانی نمی شود. با این وجود برای پوشش یک خانه کوچک تا متوسط، روتر Archer AX1500 ارزان ترین راه حل برای ورود به دنیای وای فای ۶ است. سرعت ارائه شده توسط این دستگاه برای اکثر کاربران کافی است.

  • مزایا – یک دستگاه Wi-Fi 6 با قیمتی باور نکردنی، طراحی باریک
  • معایب – امنیت WPA 3 را از دست داده است، در باند ۲.۴ گیگاهرتز سرعت آهسته ای دارد.

Linksys Velop MX5 بهترین سیستم مش

  • بالاترین سرعت ۲۴۰۰ مگابیت در ثانیه در باند ۵ گیگاهرتزی؛ ۱۱۵۷ مگابیت در ثانیه در باند ۲.۴ گیگاهرتزی
  • قابلیت های برتر – سه بانده،  پوشش ۳۰۰۰ فوت مربع؛ قابلیت مش، ۴ پورت اترنت، ۱ پورت USB

Linksys Velop MX5 یک روتر بسیار توانمند است که به خودی خود از ۳ باند وای فای AX5300 و چهار پورت اترنت پشتیبانی می کند. با وجود سه باند و با سرعت های ۱۱۴۷ مگابیت در ثانیه، ۲۴۰۲ مگابیت در ثانیه و ۱۷۳۳ مگابیت در ثانیه سرعت زیادی برای انجام کارهای خود در اختیار دارید. در پشت این دستگاه پورت USB 3.0 قرار دارد که در بالای پورت های اترنت عمودی قرار دارد.

 

 

البته قابلیت عالی MX5 این است که برای بخشی از مش طراحی شده است و از سخت افزار مناسب برای ایجاد یک تجربه بی عیب و نقص برخوردار است. با اتصال یک MX5 دیگر، وای فای سه بانده قادر خواهد بود سرعت داده را بالا نگه دارد ( حتی اگر به یکی از گره های ماهواره ای متصل باشید). به دلیل سازگاری با کل دامنه Velop و چند روتر Linksys که از طریق مش فعال هستند مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

این دستگاه با وجود بدنه مستطیل شکلی که دارد (۹.۹ اینچ طول و ۴.۵ اینچ عرض) هیچ آنتنی ندارد. برخی از کاربران پورت های اترنتی که چینش عمودی دارند را دوست ندارند اما دیدن سیستم مش با پورت های اترنت فوق العاده اشت.

  • مزایا – یکی از سریعترین سیستم های مش تست شده؛ دارای بدنه ای باریک و کشیده، تنظیمات ساده
  • معایب – به دلیل ابعادی که دارد همیشه در معرض دید است، گران است.

Netgear Nighthawk AX5400 (RAX50)

  • بالاترین سرعت ۴۸۰۰ مگابیت در ثانیه در باند ۵ گیگاهرتزی؛ ۶۰۰ مگابیت در ثانیه در باند ۲.۴ گیگاهرتزی
  • قابلیت های برتر – دو بانده،  پوشش ۲۰۰۰ فوت مربع؛ ۴ پورت اترنت، ۱ پورت USB

Netgear یکی از وسیعترین طیف های روترهای وای فای ۶ را ارائه می دهد و RAX50 یکی از بهترین گزینه ها برای اکثر کاربران می باشد. این روتر با سرعت AX5400 از دو باند پشتیانی می کند که برای اکثر خانواده های متوسط با کاربری سنگین بیش از اندازه کافی می باشد. سرعت ۶۰۰ مگابیت در ثانیه در باند ۲.۴ گیگاهرتزی و ۴۸۰۰ مگابیت در باند ۵ گیگاهرتزی توسط روتر نت گیر ارائه می شود. این دستگاه قادر است به لطف کانال گسترده سرعت ۱۶۰ مگاهرتز را در باند ۵ گیگاهرتزی ارائه دهد.

 

 

۵ پورت اترنت با بکی رزرو شده برای اتصال به اینترنت در دسترس است. همه پورت های اترنت با سرعت گیگابیت کار می کنند، شما می توانید از یک پورت USB 3.0 که در پشت دستگاه قرار دارد و ۴ آنتن هم استفاده کنید.

  • مزایا – سرعت بسیار سریع ۵ گیگاهرتزی، پشتیبانی از کانال گسترده ۱۶۰ مگاهرتزی، سازگار با اکوسیستم نت گیر
  • معایب – اندازه آن بزرگ است، سرعت باند ۲.۴ گیگاهرتز کم است.

ASUS ROG Rapture AX11000 – بهترین روتر گیمینگ

  • بالاترین سرعت ۴۸۰۰ مگابیت در ثانیه در باند ۵ گیگاهرتزی؛ ۱۱۴۸ مگابیت در ثانیه در باند ۲.۴ گیگاهرتزی
  • قابلیت های برتر – سه بانده، ۴ پورت اترنت، ۱ پورت USB، بهینه شده برای بازی، دارای نورپردازی RGB

ROG Rapture GT-AX11000 ایسوس به گونه ای طراحی شده که گیمرها بتوانند به خوبی از آن استفاده کنند. این روتر دارای سرعت Ax11000 است و از تنظیمات ۳ بانده ۱۲ استریمی استفاده می کند که سرعت ۴۸۰۴ در باند ۵ گیگاهرتز، ۱۱۴۸ مگابیت در ثانیه در باند ۲.۴ گیگاهرتز ارائه می شود.

 

۴ پورت اترنت در پشت به شما امکان اتصال کامپیوتر گیمینگ یا کنسول بازی شما را می دهد. نرم افزار ایسوس تنظیمات خاص بازی مانند فوروارد، کیفیت سرویس را ساده می کند. یک عملکرد جالب به نام VPN Fusion به شما این امکان را می دهد که در اکثر اوقات با VPN ارتباط برقرار کنید و به شما امکان می دهد تا از ترافیک بازی های عبور کنید تا زمان پینگ را کاهش دهید.

گیمرها بیشتر در مورد زمان جستجو برای پینگ کردن و از دست رفتن بسته ها نگران هستند اما این امر مانع از ارائه کنترل های کامل RGB و ظاهر زیبای این روتر نمی شود.

  • مزایا – یکی از سریعترین روترهای تست شده است، دارای قابلیت های داخلی برای بازی، دارای NPN داخلی
  • معایب – طراحی بزرگ

NETGEAR Orbi Whole Home Mesh (RBK752) – بهترین گزینه برای مش های پیشرفته

  • بالاترین سرعت ۱۲۰۰ مگابیت در ثانیه در باند ۵ گیگاهرتزی؛ ۶۰۰ مگابیت در ثانیه در باند ۲.۴ گیگاهرتزی
  • قابلیت های برتر – سه بانده، پوشش ۵۰۰۰ فوت مربع، ۳+۲ پورت اترنت، پشتیبانی اختصاصی ۵ گیگاهرتز، راه اندازی ساده

خط تولید Netgear Orbi برای بسیاری از کاربران مقدمه خوبی برای استفاده از مش بود اما نت گیر با استفاده از سیستم Wi-Fi 6 Orbi خود توانست رشد خود را ادامه دهد. RBK752 یک روتر و یک ماهواره است که هر دو دارای سرعت سه بانده AX4200 هستند. Orbi کارهای متفاوتی را با باند وای فای اختصاصی ۵ هرتز که دارای سرعت ۲۴۰۰ مگابیت در ثانیه است را انجام می دهد تا روترها را به هم وصل کند. آنچه باقی ماننده است باند دو گانه ۲.۴ گیگاهرتز و ۵ گیگاهرتز است که به ترتیب سعت ۶۰۰ مگابیت در ثانیه و ۱۲۰۰ مگابیت در ثانیه را ارائه می دهند.

 

 

این سیستم مش تا ۵۰۰۰ فوت مربع را پوشش می دهد و همچنین امکان دسترسی به حداکثر ۶۰ دستگاه را به صورت همزمان ارائه می دهد بدون اینکه حتی کندی را تجربه کنید. روتر اصلی دارای ۳ پورت اترنت است و ماهواره دارای ۲ پورت اترنت است. با داشتن پشتیبانی قوی و اختصاصی این سیستم، اضافه کردن ماهواره به محل کار یا سیستم سرگرمی می تواند روشی عالی برای دستیابی به اینترنت دستگاه های کابلی با سرعت عالی باشد.

نت گیر بدنه این دستگاه را به رنگ سفید و خاکستری مات و در ابعاد ۷.۲ اینچ در ۹.۱ اینچ تولید کرده است. در حالی که این ابعاد کمی بزگ است اما عمق ۲.۸ اینچ آن اجازه می دهد تا به راختی آن را در قفسه ها قرار دهید.

  • مزایا – سرعت قابل اطمینان مش، همراه با ماهواره، ارزش عالی، پشتیبانی از اکوسیستم نت گیر
  • معایب – طراحی می توانست بهتر باشد.

نتیجه گیری

در حالی که بسیاری از افراد به منظور اطمینان از دریافت حداکثر سرعت به دنبال بهترین روترهای Wi-Fi 6 هستند اما در نهایت قیمت ها به حدی رسیده اند که استفاده از سیستم های مش امکان پذیر شود. مش با وای فای ۶ به بهبود عملکرد در اتصالات چندگانه، باعث ایجاد حس و حال زیادی برای افرادی می شود که به دنبال ثبات و پوشش هستند. وای فای ۶ در اکثر دستگاه های مدرن عرضه می شود و در حال حاضر ممکن است نیاز به بروزرسانی هایی برای سیستم دسکتاپ و لپ تاپ خود داشته باشید. با این وجود همه این روترها با استانداردهای قدیمی وای فای باید سازگاری داشته باشند.

به تازگی وای فای ۶ راه خود را به طیف گسترده ای از روترهای مختلف باز کرده است و حتی قابلیت های عالی را برای گیمرها ارائه می دهند. به لطف این امکانات اکثر افراد می توانند بهترین روترهای Wi-Fi 6 را با بهترین قیمت خریداری کنند.

آیا باید مش Wi-Fi 6 را خریداری کنید؟

مش وای فای راهی عالی برای افزایش پوشش شبکه است. گره های مشی که با دقت نصب شده اند می توانند شرایط چالش بر انگیز در خانه ها مانند دیوارهای بتونی و یا تداخل با سیستم های تهویه هوا را پشت سر بگذارند و یک شبکه قوی بسازند. مش با وای فای ۶ می تواند احتمال تداخل را به حداقل برساند. یا این وجود بسیاری از افراد بسته به اندازه خانه شان به هیچ سیستم مشی نیاز ندارند. اگر متوجه شدید که یک روتر به تنهایی نیاز شما را برآورده نمی کند، یک سیستم مش وای فای ۶ عملکرد بیشتری را در اختیار شما قرار می دهد.

ایده پردازان
مرداد 25, 1399